Nieuws
18-7-2025 Uitslagen:
U belt ons voor uitslagen van onderzoeken. Bij voorkeur doet u dit tussen 10.30 en 12.00 uur of tussen 15.00 en 16.00 uur.
Wij bellen u alleen bij afwijkingen waarbij snel actie ondernomen moet worden.
Het kan voorkomen dat de uitslag van een bloedonderzoek, radiologie of specialist uit het ziekenhuis eerder bij u in het patiëntenportaal getoond wordt, dan dat wij een advies hebben kunnen geven. Daarom verzoeken wij u 2 tot 3 dagen na het onderzoek te bellen voor de uitslag. Mocht er een ernstige afwijking geconstateerd worden, nemen wij natuurlijk zo snel mogelijk contact met u op.
Het gebeurt soms dat de huisarts al een verwijzing heeft gemaakt voor vervolgonderzoek, terwijl u daar nog niet van op de hoogte bent gesteld. U kunt rustig afwachten of de assistente bellen voor meer informatie.
21-02-2025 Aanpassing telefonie
Wij hebben ons telefoonsysteem opnieuw ingericht. Vanaf nu bieden wij u de mogelijkheid om teruggebeld te worden als de assistente telefonisch niet bereikbaar is of wachtrij te lang is.
De keuzeopties zijn als volgt:
1- Spoed, voor als u meteen medische hulp nodig heeft
2- Afspraak afzeggen
3- Medicatie herhalen
4- Collegiaal overleg, voor medici of thuiszorg
5- U wilt de assistente spreken of teruggebeld worden
**********************
01-01-2025 Invoering no-show tarief
Het komt helaas steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts of assistente verschijnen.
Met ingang van 1 januari 2025 hebben wij daarom op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) een ‘no-show’ tarief ingevoerd.
Waarom een no-show tarief?
Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur, maar ook steeds meer mensen komen zonder bericht niet opdagen. In de tijd die voor u gereserveerd stond had de huisarts ook iemand anders kunnen helpen.
De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch of per mail af te zeggen.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
We vragen u of u de gemaakte afspraak minmaal 2 uur van tevoren af wilt zeggen. Is dit niet mogelijk en hebt u daarvoor een goede reden, neemt u dan telefonisch contact op, we kijken dan samen naar een passende oplossing. Er wordt bij tijdige afzegging géén no-show tarief berekend.
De tarieven voor een no-show bedragen
€15 ,- voor een enkel consult (10 minuten),
€30,- voor een dubbel consult (20 minuten).
Uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet
Hoe werkt het?
U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per mail of post. U dient dit bedrag bij voorkeur per pin te betalen aan de balie.
Een volgende afspraak kan gemaakt worden wanneer de rekening betaald is. In het geval van levensbedreigende situaties en spoedgevallen kunt u uiteraard wel door de huisarts gezien worden.
LET OP: een factuur voor no-show wordt niet door uw zorgverzekering vergoed.
*****************
Uitslagen
Vanaf heden verzoeken wij u om na een bloedafname, kweek of onderzoek in het ziekenhuis zelf de uitslag bij ons op te vragen.
Dit kan op werkdagen van 10.30 tot 12.00 uur of van 15.00 tot 16.00 uur.
****************
Bloeddruklijst
Heeft u een bloeddruklijstje ingeleverd? Als u niets van ons hoort is alles goed en mag u na 6 maanden opnieuw een lijst inleveren.
Grootste toename besmettingen apenpokken sinds begin uitbraak
Het apenpokkenvirus blijft zich verspreiden. Het aantal bevestigde gevallen in Nederland steeg afgelopen week met 101 naar 503. Dat blijkt uit cijfers van het RIVM.
Lees meerCorona-klachten? Doe een zelftest
Bij klachten die passen bij corona, doe een zelftest. Als de test laat zien dat u corona heeft, blijf thuis.
Lees meer'4Daagse-lopers op insectendieet'
Tijdens de 4Daagse, die voor het eerst sinds 2019 weer zal plaatsvinden, onderzoekt het Radboudumc of wandelaars baat hebben bij het slikken van eiwitrijke gemalen insecten. Bekend is dat dierlijke eiwitten bijdragen aan herstel na een inspanning, maar de onderzoekers ...
Lees meerJe brood heet tegenwoordig anders
Tijgerbrood, Italiaanse bol of desembrood: de tijd dat je in het broodschap alleen een halfje wit en een knip bruin kon vinden is al lang voorbij. De consument krijgt steeds meer verschillende fantasienamen voorgeschoteld. Met die groei in diversiteit is het steeds ...
Lees meerVanaf vandaag heet je brood anders
Tijgerbrood, Italiaanse bol of desembrood: de tijd dat je in het broodschap alleen een halfje wit en een knip bruin kon vinden is al lang voorbij. De consument krijgt steeds meer verschillende fantasienamen voorgeschoteld. Met die groei in diversiteit is het steeds ...
Lees meer'Optometrist in eerste lijn scheelt tot wel 750.000 huisartsconsulten'
Lange wachttijden bij oogartsen met als gevolg niet-tijdige diagnoses en eventuele daaruit voortkomende complicaties: als het op efficiëntie aankomt valt er in de oogzorg nog (gezondheids)winst te boeken. Uit nieuw onderzoek blijkt dat de inzet van een optometrist in de ...
Lees meer'Ruim helft Nederlanders gebruikt supplementen'
Meer dan de helft van de Nederlanders gebruikt supplementen. Jaarlijks wordt daaraan ongeveer €1,1 miljard uitgegeven. De fysieke winkel is de favoriete aankoopplek.
Lees meerIn de overgang, wat helpt tegen klachten?
Opvliegers, veel bloedverlies, een droge vagina. Hoe kun je goed omgaan met klachten in de overgang?
Lees meerWe kopen minder vlees door nudging
Het verhogen van de prijs van vlees in combinatie met informatie over de milieuschade door vleesproductie en wat mensen daar zelf aan kunnen doen – ook bekend als nudging – zorgt ervoor dat een huishouden per week 36 procent minder vlees koopt. Dat blijkt uit ...
Lees meerHelft heeft drie maanden na coronabesmetting nog steeds klachten
Drie maanden na besmetting met het coronavirus heeft vrijwel de helft van de mensen nog één of meerdere langdurige klachten. Vooral klachten als vermoeidheid, concentratieproblemen en reukverlies komen voor. Dat blijkt uit tussentijdse resultaten van het ...
Lees meer