Nieuws
18-7-2025 Uitslagen:
U belt ons voor uitslagen van onderzoeken. Bij voorkeur doet u dit tussen 10.30 en 12.00 uur of tussen 15.00 en 16.00 uur.
Wij bellen u alleen bij afwijkingen waarbij snel actie ondernomen moet worden.
Het kan voorkomen dat de uitslag van een bloedonderzoek, radiologie of specialist uit het ziekenhuis eerder bij u in het patiëntenportaal getoond wordt, dan dat wij een advies hebben kunnen geven. Daarom verzoeken wij u 2 tot 3 dagen na het onderzoek te bellen voor de uitslag. Mocht er een ernstige afwijking geconstateerd worden, nemen wij natuurlijk zo snel mogelijk contact met u op.
Het gebeurt soms dat de huisarts al een verwijzing heeft gemaakt voor vervolgonderzoek, terwijl u daar nog niet van op de hoogte bent gesteld. U kunt rustig afwachten of de assistente bellen voor meer informatie.
21-02-2025 Aanpassing telefonie
Wij hebben ons telefoonsysteem opnieuw ingericht. Vanaf nu bieden wij u de mogelijkheid om teruggebeld te worden als de assistente telefonisch niet bereikbaar is of wachtrij te lang is.
De keuzeopties zijn als volgt:
1- Spoed, voor als u meteen medische hulp nodig heeft
2- Afspraak afzeggen
3- Medicatie herhalen
4- Collegiaal overleg, voor medici of thuiszorg
5- U wilt de assistente spreken of teruggebeld worden
**********************
01-01-2025 Invoering no-show tarief
Het komt helaas steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts of assistente verschijnen.
Met ingang van 1 januari 2025 hebben wij daarom op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) een ‘no-show’ tarief ingevoerd.
Waarom een no-show tarief?
Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur, maar ook steeds meer mensen komen zonder bericht niet opdagen. In de tijd die voor u gereserveerd stond had de huisarts ook iemand anders kunnen helpen.
De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch of per mail af te zeggen.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
We vragen u of u de gemaakte afspraak minmaal 2 uur van tevoren af wilt zeggen. Is dit niet mogelijk en hebt u daarvoor een goede reden, neemt u dan telefonisch contact op, we kijken dan samen naar een passende oplossing. Er wordt bij tijdige afzegging géén no-show tarief berekend.
De tarieven voor een no-show bedragen
€15 ,- voor een enkel consult (10 minuten),
€30,- voor een dubbel consult (20 minuten).
Uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet
Hoe werkt het?
U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per mail of post. U dient dit bedrag bij voorkeur per pin te betalen aan de balie.
Een volgende afspraak kan gemaakt worden wanneer de rekening betaald is. In het geval van levensbedreigende situaties en spoedgevallen kunt u uiteraard wel door de huisarts gezien worden.
LET OP: een factuur voor no-show wordt niet door uw zorgverzekering vergoed.
*****************
Uitslagen
Vanaf heden verzoeken wij u om na een bloedafname, kweek of onderzoek in het ziekenhuis zelf de uitslag bij ons op te vragen.
Dit kan op werkdagen van 10.30 tot 12.00 uur of van 15.00 tot 16.00 uur.
****************
Bloeddruklijst
Heeft u een bloeddruklijstje ingeleverd? Als u niets van ons hoort is alles goed en mag u na 6 maanden opnieuw een lijst inleveren.
Kiezen van een voorbehoedmiddel
Er zijn nu keuzetabellen die je kunnen helpen bij het kiezen van een voorbehoedmiddel.
Lees meerNog steeds trucs om voedingsmiddelen gezond te laten lijken
Fabrikanten gebruiken nog steeds claims, afbeeldingen en namen om hun producten een gezond imago te geven. Hiermee zetten ze consumenten op het verkeerde been, vindt de Consumentenbond.
Lees meerPrikken tegen corona
Sinds 6 januari krijgen Nederlanders van 18 jaar en ouder prikken tegen het coronavirus.
Lees meerAantal geneesmiddelentekorten opnieuw ongekend hoog
Het aantal geneesmiddelentekorten in Nederland is nog altijd groot, meldt apothekersorganisatie KNMP donderdag. In 2020 werden in totaal 1.480 tekorten geteld, tegenover 1.492 in het jaar ervoor.
Lees meerNieuwe kankermedicijnen voortaan eerder beschikbaar door nieuw protocol
Nieuwe, dure kankermedicijnen zijn voortaan sneller beschikbaar door het Drug Access Protocol (DAP) dat is ontwikkeld door oncologen, verzekeraars en Zorginstituut Nederland, meldt het AD.
Lees meerTuberculose-vaccin beschermt ouderen niet tegen corona
Het BCG-vaccin – een ouderwets vaccin tegen tbc – biedt kwetsbare ouderen geen bescherming tegen ziekteverschijnselen door COVID-19. Dat blijkt uit een studie van twintig Nederlandse ziekenhuizen.
Lees meerOproep aan zwangeren: deel ervaringen met coronavaccins
Kenniscentrum Moeders van Morgen, onderdeel van bijwerkingencentrum Lareb, roept vrouwen op hun ervaringen met geneesmiddelen in en rond hun zwangerschap te delen, en in het bijzonder over de nieuwe coronavaccins, meldt de NOS.
Lees meerEén op vijf met medische klachten mijdt zorg tijdens covid-19
Eén op de vijf Nederlanders heeft ondanks medische klachten geen zorg gezocht tijdens de eerste fase van de covidpandemie. Vooral ouderen en jonge kinderen hebben minder contact gehad met de huisarts. Dat meldt het Erasmus MC vrijdag.
Lees meerRuim een derde Nederlanders heeft snotterschaamte
Verkoudheidsklachten? Blijf thuis en laat je testen is het advies van het RIVM. Toch laten veel mensen zich er niet van weerhouden om met dit soort klachten toch naar de supermarkt te gaan. Ruim een derde van de Nederlanders geeft wel aan last van ...
Lees meerKetonenrijk dieet verbetert werking ziek hart
Goed nieuws voor Nederlandse hartfalenpatiënten: zieke hartspiercellen krijgen meer energie door de opname van ketonen. Hierdoor verbetert de pompkracht van het hart en neemt een verdere verslechtering van het hart af. Dit concluderen Groningse en Amerikaanse onderzoekers, ...
Lees meer