Nieuws
18-7-2025 Uitslagen:
U belt ons voor uitslagen van onderzoeken. Bij voorkeur doet u dit tussen 10.30 en 12.00 uur of tussen 15.00 en 16.00 uur.
Wij bellen u alleen bij afwijkingen waarbij snel actie ondernomen moet worden.
Het kan voorkomen dat de uitslag van een bloedonderzoek, radiologie of specialist uit het ziekenhuis eerder bij u in het patiëntenportaal getoond wordt, dan dat wij een advies hebben kunnen geven. Daarom verzoeken wij u 2 tot 3 dagen na het onderzoek te bellen voor de uitslag. Mocht er een ernstige afwijking geconstateerd worden, nemen wij natuurlijk zo snel mogelijk contact met u op.
Het gebeurt soms dat de huisarts al een verwijzing heeft gemaakt voor vervolgonderzoek, terwijl u daar nog niet van op de hoogte bent gesteld. U kunt rustig afwachten of de assistente bellen voor meer informatie.
21-02-2025 Aanpassing telefonie
Wij hebben ons telefoonsysteem opnieuw ingericht. Vanaf nu bieden wij u de mogelijkheid om teruggebeld te worden als de assistente telefonisch niet bereikbaar is of wachtrij te lang is.
De keuzeopties zijn als volgt:
1- Spoed, voor als u meteen medische hulp nodig heeft
2- Afspraak afzeggen
3- Medicatie herhalen
4- Collegiaal overleg, voor medici of thuiszorg
5- U wilt de assistente spreken of teruggebeld worden
**********************
01-01-2025 Invoering no-show tarief
Het komt helaas steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts of assistente verschijnen.
Met ingang van 1 januari 2025 hebben wij daarom op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) een ‘no-show’ tarief ingevoerd.
Waarom een no-show tarief?
Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur, maar ook steeds meer mensen komen zonder bericht niet opdagen. In de tijd die voor u gereserveerd stond had de huisarts ook iemand anders kunnen helpen.
De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch of per mail af te zeggen.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
We vragen u of u de gemaakte afspraak minmaal 2 uur van tevoren af wilt zeggen. Is dit niet mogelijk en hebt u daarvoor een goede reden, neemt u dan telefonisch contact op, we kijken dan samen naar een passende oplossing. Er wordt bij tijdige afzegging géén no-show tarief berekend.
De tarieven voor een no-show bedragen
€15 ,- voor een enkel consult (10 minuten),
€30,- voor een dubbel consult (20 minuten).
Uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet
Hoe werkt het?
U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per mail of post. U dient dit bedrag bij voorkeur per pin te betalen aan de balie.
Een volgende afspraak kan gemaakt worden wanneer de rekening betaald is. In het geval van levensbedreigende situaties en spoedgevallen kunt u uiteraard wel door de huisarts gezien worden.
LET OP: een factuur voor no-show wordt niet door uw zorgverzekering vergoed.
*****************
Uitslagen
Vanaf heden verzoeken wij u om na een bloedafname, kweek of onderzoek in het ziekenhuis zelf de uitslag bij ons op te vragen.
Dit kan op werkdagen van 10.30 tot 12.00 uur of van 15.00 tot 16.00 uur.
****************
Bloeddruklijst
Heeft u een bloeddruklijstje ingeleverd? Als u niets van ons hoort is alles goed en mag u na 6 maanden opnieuw een lijst inleveren.
Geen uitnodigingen voor testen op borst-, darm- en baarmoederhalskanker
U krijgt nu geen uitnodigingen voor borstfoto’s, een uitstrijkje of poeponderzoek. Zo is er meer tijd en plek voor mensen met corona.
Lees meerMinder alcohol of helemaal geen alcohol meer
Het CBS heeft onderzocht hoeveel we dronken in 2019: 4 op de 10 dronk 1 glas per dag of dronk helemaal geen alcohol.
Lees meerDrinkwaterbedrijven: 'Geen kwaliteitsproblemen door coronavirus'
De drinkwaterbedrijven verwachten geen problemen met de levering en kwaliteit van het drinkwater door het coronavirus (COVID-19). Drinkwaterbedrijven kunnen ook tijdens een grieppandemie 24/7 schoon en veilig drinkwater leveren. Het leidingwater is zeer goed beschermd tegen ...
Lees meerSpecialisten: 'Slik bij voorkeur paracetamol bij coronavirus en geen ibuprofen'
Apothekers en medicijnautoriteit CBG adviseren patiënten met het coronavirus om paracetamol te slikken in plaats van ibuprofen. In Frankrijk wordt het gebruik van ibuprofen afgeraden, omdat deze pijnstiller de virusinfectie zou verergeren. Zo ver gaan Nederlandse ...
Lees meerRode Kruis: nieuw informatienummer voor ouderen en zieken
Het Rode Kruis heeft vanaf 16 maart een speciaal telefoonnummer geopend waar ouderen en zieke mensen terechtkunnen met vragen rond het coronavirus.
Lees meerGeen alcohol meer of minder
Het CBS heeft onderzocht hoeveel we dronken in 2019: 4 op de 10 dronk 1 glas per dag of dronk helemaal geen alcohol.
Lees meerNieuwe adviezen tegen het coronavirus in Nederland
Door het nieuwe coronavirus kunt u longontsteking krijgen. Blijf thuis bij klachten (verkoudheid, hoesten, keelpijn, koorts). Alleen ouderen en mensen die erg ziek kunnen worden, worden getest.
Lees meerSlaap- en kalmeringsmiddelen veel gebruikt
1 op de 10 mensen gebruikt wel eens slaap- of kalmeringsmiddelen. U bent er snel verslaafd aan. Stoppen kan, met hulp van uw huisarts of praktijkondersteuner.
Lees meerPraten over psychische problemen
Jongeren met psychische klachten schamen zich daar soms voor. Ze praten er dan liever niet over. Daarom organiseren MIND, Human en 3FM de #openup-week.
Lees meerGriepepidemie voorbij
Er is officieel geen griepepidemie meer in Nederland.
Lees meer